Wednesday 11 December 2013

1923: Lé Caouain à Noué (3)

(siette)
Saint Hélyi Jèrri Fête dé Noué 2013 12Mais tout chenna n'me sert de rain, à mé.

Oquo à matin quand j'ai d'vallé dans la boutique, j'ai d'mandé à not'e petite dame, pour la chinquième feis chute semaine, "Est-i' v'nu tchique patchet pour mé?"

Mais m'a-t-aele surprins, sapresti!

"Hein! tu m'embêtes, té et tes patchets! Si tu veurs autchune chose, fait comme mé, va dans l'marchi l'acater!"

Jamais n'm'avait pâlé d'chu ton-là et v'a qui m'a bouleversé.

Quand j'en ai fait la r'merque à Marie Hibou ou m'a traité d'imbécile et m'a d'mandé quand tchi que j'apprendrai qu'les femmes sont sujettes à des variations de tempethamment, selon les conditions.

"Mais n'y a pas d'conditions!" je li ai raîponnu, "je n'y ai pas fait ou dit autchune chose qui piaîsse l'avé faite touâner contre mé comme chenna!"

"Hé! tu ès un pouôre aveuglye!"

Et v'là tout ch'qu'oulle a voulu m'dithe.

Mais j'sis v'nu à ruminer là-dessus, i'm'est v'nu une espèce d'inspithation. J'ai réalisé que les femmes s'entre disent tchiquefais des p'tits ségrèts que l's hommes ne sont pas supposés de participer et j'ai arrivé à une certaine conclusion.

Ch'est entchi, qu'i' me sait permins de li souhaiter un bouan Noué, une heutheux nouvelle année, et de li offri mes pus sincèthes félicitations.

(à siéthe)
Caouain
Les Chroniques de Jersey 22/12/1923

No comments: