Monday 23 December 2013

1913: La gâzette vos souhait' un bouan Noué (1)

La gâzette vos souhait' un bouan Noué

Saint Hélyi Jèrri Fête dé Noué 2013 07Faut pas dithe le contraithe, la bouonne femme Laizé Pain - siez tchi que j'prends pension, comme ou savez - n'est pas trop mauvaise cook; et quand ou n'est pas horte galvaudé a tchiq' Mothers' Meetinne, ou offuche a distribué des Traités sus la Litcheu a l'entou du Parish hall, nous est assez bin nouori siez lyi.

Mais quand s'n'houmme, Piteur Pain, tout court, se d'menté de m'douné d's'ordres! a mé, qu'ècrivais pour la "Chronique" tandi qu'il 'tait oquo a apprendre san mèstchi d'forgeux ès Hautes Crouéx, la moutarde me monte au nez, et j'sis oblyigi de dounné un coup d'pi contre la pathé pour passé m'n'engrou.

Ch'est-tan-tchi, quand Piteur me dit, tout sec, hier au sé, d'avé a èscrithe un articlye de Souhaits d'Noué pour anniét, j'lis dis tout court et sec d'allé s'faithe quatorze! et que j'n'avais pon d'ordres à prendre d'un faillyi soufliet d'forge! I' m'rèspounni qu'si l'souffliet d'forge s'mettait a soufflié sus mé, j'ne s'ais pon longtemps d'vant que d'me trouvé dans la rue!

"Come on! s'ous êtes un houmme, que j'respounni en scoddant dans ma chambre, que j'freumi a clié, et j'vos estravélle souos mes pids!"

"Appréche de mé, qui cryi, de d'souos l'liet a Miss Lonore, et j't'esmaglye coumme eunne carpéleuse!"

"Si j'vos t'nais ichin, espèce d'enclieumme, que j'lis criyi par le creux d'la clié, y'éthait bétot des boyaux en margallo!"

"Sinon qu'ma brioche est trop courte pour t'aveindre d'ichin, tracas d'crayon d'pliom, qui dit, j'lenfonc'ais dans ta ratte!"

"Pas tant d'catchet, l's hoummes! s'fit tout d'un coup Madame Pain: V'nouos-en désjeunné! Pas un mot d'pus et mangeons, buvons, recounnaissons que tous biens... Ethous un héthan? Mess Samuel; ou bin vos pliethait i' mus vos en passé. Ne v'la ta trempée, Piteur! et su tu n'avais pas ronblié d'rapporté du jaune chucre, y'en était dans la bolle au pid d'té! Pas un mot! et qu'nou s'déspèche: j'nos n'allons, ma fille et mé a eunne lectuthe sur la Tempérance. Ou vos mettrez a èscrithe tout d'un coup, en sortant d'tavlye," qu'ou m'dit en m'pointant san deigt.

(à siéthe)

Samuel
La Chronique de Jersey 24/12/1913

No comments: