Thursday 19 December 2013

1914: Un brin en patois (1)

Un brin en patois

Saint Hélyi Jèrri Fête dé Noué 2013 09L'Editeu s'adounni à passé par siez nous l'aut'e jour qu'il 'tait à èsmotchi des r'tardataithes: l'idée lis vint d'entré bèthe eunne modgie d'cidre. "Bonjour, Missis, qu'i dit à ma femme, m'n'anmin Pepin Bilo est-i' dans l's alentours?"

J'avais dounné encherge à ma femme de faithe bein attention à lyi d'vant que de r'chevé autchun êtrangi - rapport ès Allemands. Oul aheucti un mio d'vant que d'dithe que oui. Pepin 'tait par dédans, dans la cônièthe, là où-est qui passe le pus bé d'san temps, par crainte de s'vaie offuche êglièmmi par eunne bombe si s'abusait à traîné es bels pus qui n'fait."

I' fut passabliément êtonné d'vaie l'editeu d'la Chronique - je n'sis pas pus d'deux ans en r'tard pour la gâzette, et tout l'monde sait bein qu'les faiseurs de gâzettes ont tout plien d'sous à la banque et n'comptent pas sus lus abon'ments pour péyi lis c'min. J'en 'tais à l'dêvisagi et à me d'mandé tchi djantre em'nait chu pèrrot-là dans nos pathages, quand l'idée m'vint comme un coup d'foudre que ch'tait offuche pour mé forchi à volunteeré pour le frunt. Ma tchoeu s'mint à battre, mes g'nors à tremblié, j'sentais comme du gliaichon avaut l'dos, et je m'mins à fremi d'pis les pids jusqu'au coupé d'la tête.

Par bonheu, i' n'touchi mot là-d'sus. "Bram Bilo est mort, qu'i dit; Piteur Pain s'en fut à la djerre chès S'tembre et nou n'a pon r'ouï pâslé d'li d'pis. Elie profite de s'n absence pour cherchi brit à Laïzé, et j'veins justement d'apprendre que deux policemainnes fûtes veus portant l'caouin à la Station suss eunne chivièthe à bras. Et mé qu'avais idée d'publié un articlye de Bouanne Année en jêrriais. N'y-a pus qu'vous, Maît' Pepin, sus tchi j'peux compté."

(à siéthe)

Pepin Bilo
La Chronique de Jersey 30/12/1914

No comments: