Tuesday 24 December 2013

1911: Notr' Noué à l'Europe (1)

Gâches fouôrrées 2009 d
Notr' Noué à l'Europe

"Elie, - ch'tait la vouaix à Mess Bisson - tu nos joindras, sans doute, Mardi au sé, à l'Europe. J'avons décidè que touos les Jerriais respectabl'yes qui s'otchupent d'êcrithe pour les gazettes et l's'Almanâs s'en vont aver un grand souper d'Noué ensembl'ye à l'Europe, le 26. A proprement pâler ch'ne s'sa pas un souper d'Noué, pis que j'nos rencontréthons le lendemain, mais y'a bein des raisons pour n'aver pas notr' souper l'jour de Noué même."

"J'comprends, que j'fis. J'aimethai mus l'aver l'Mardi, mé-même. Car j'sis déjà invitè pour le jour de Noué et je n'savais pon occouo trop yoù passer la séthèe du lendemain. Si ch'est pour aller à l'Europe, j'en sis. Nou-z'y'est bein, à l'Hôtel à Mess Trémel."

Et d'même, j'nos y rencontrîmes tous, à huit heuthes Mardi au sé.

A nos vaie entrer là d'dans, tous patte-à-coue, les passants êcallaient des yièrs coumme des souôtasses.

Yun des reporters de yune des gazettes angliaiches, qu'avait l'ait un mio enjouardè - ch'tait Noué! - s'en aperchut. "Tu peux humer l'odeur de notr' fricot, s'fit-i', à yun des siens qui nos r'gardaient; né v'là â-peu-près tout chein que tu'en éthas pour tan lot, man vieux."

Et l'autre, pour toute rêponse, lis dis - coumme nou s'entr' dit à tout moment ach'teu', entre gens bein êlevés: "tu dis chonna!"

Enfin, nos v'la bétôt tous à la tabl'ye.

(à siéthe)

Elie
La Nouvelle Chronique de Jersey 30/12/1911

No comments: