Friday 20 December 2013

1953: Un Bouon Nouë (2)

(siette)

Saint Hélyi Jèrri Fête dé Noué 2013 05"Oh, arrête un mio," ou s'fit. "Y'en a parmi yeau, sans autchune doute tch'y sont de vrais Mêssieux, mais y'en a étout tch'y n'ont pas grande idée, et tch'y sont tréjous bein trop prêts à gaspillyi nos sous. Ch'nest pas pour dithe que je s'sais contente de ouï tch'ils avaient yeu tchique avârie l'jour de Nouë, mais si y'en avait une doûzaine ou d'même au liet Sam'dit souffrant d'indigestion, je n'me mett'raits pas à pieuthé. Avec chonna, y faut éspethé tch'y fthont mûs l'année tchi veint, et lûs souhaité étout un bouon Nouë. Ch'est près que à contre-tchoeu que je m'y'accorde, mais je n'veur pas avé d'mauvais sentîments contre autchune personne ach'teu."

"Tu dév'thais savé, Ph'lip," ou dit. "Un bouon Nouë ès fèrmiers de Jêrri!"

"Tu'as raison, Merrienne," j'l'y dit, "mais pour yeux nou dévthait dêshallé la bouteillye que tu'as dans l'armouaithe."

"N'té gène pas d'la bouteillye," ou dit. "Ou n'enhann'na pas pour un jour ou deux. Quant ès férmiers, j'admets qu'y'en a tch'y n'valent pas quatre sous, mais la pliupart ch'est d'bouons Jêrriais, tch'y font d'lûs mûs et tch'y ne d'mandent pas à la tèrre pûs qu'ou n'peut produithe. Mais, Ph'lip, quand nou pâsle des férmiers, combain d'nos férmes appartcheinnent achteu à chais Angliais? Avec tout l'bouon-voulé du monde, je n'crais pas que j'peux souhaité autchune chose de bouon à chais gens-là. Y veinnent ichin avec eune mâsse de sous et n'sé fichent pas mal combain tch'y paient pour une ferme. Le Jêrriais tch'y s'sait prêt à la prendre à un prix raisonnablye n'a autchune chance. Ch'est pourtchi, un bouon Nouë ès férmiers Jêrriais, et banq'route ès autres."

(à siéthe)

Ph'lip
Les Chroniques de Jersey 26/12/1953

No comments: