Thursday 19 December 2013

1914: Un brin en patois (2)

(siette et fîn)

Quand il eut pâslé oquo tchique temps; qu'i m'eut asseuthé qu'i n'y-avait autchun dangi pour mé; que l'Gouverneux n'avait pas dit qu'les souhaits 'taient chose prohibée; qu'la Cour n'avait pas oquo publié rein contre chenna; que l'gouvernement angliais n'dithait pas que ch'tait des munitions de djerre à l'ennemin, j'dis que oui! qui pouvait compté sus mé; que j'm'en allais en l'heu' m'changi (je n'peux êcrithe sinon en blianche quéminze, mes grises braies, et un toppeur sus la tête) et qu'il éthait s'n articlye le lend'main matin. Là-d'sus, i' m'dounni un r'chu mes deux années d'gâzette.

Coume i' n'fut pon accordé entre nous combein long i' fallait en mettre, ni à tchi i' fallait adressi des souhaits; coumme, d'un aut'e côté, nou n'sait trop tchi sorte de souhaits sont bons par le temps tchi tchoeur, et coumme j'prins bouan soin d'avé man r'chu sinné d'vant qu'i s'en fusse, je m'sens libre d'en faithe coumme je voudrai. Ch'est t'en tchi, et souos toutes les circonstances, je m'contente de vos dithe à tous, individuellement et collectivement, hoummes, femmes, mousses et soudards:

J'vos souhaite une Bouanne Année

J'en êcrithais deux colonnes que je n'pouôrrais dithe mus, n'est-che pon? J'vos souhaite une raide bouanne année, numétho iun, de preumié classe!

Pepin Bilo
La Chronique de Jersey 30/12/1914

No comments: