Monday 24 August 2015

Le Vier Garçon (3)

Né v'chîn l'texte d'aniet d'not' auteu du mais, Messire Robèrt Pipon Mathet (Laelius):

Here's today's text by our author of the month, Sir Robert Pipon Marett (Laelius):

(siette et fîn)
Qui n' airait qu' des garçons ocquo!
Nou n' sen aperchevrait pon trop,
Car disons qu'i' faich'nt les mutins,
Et s'mett'nt à galloper les qu'mins,
Tout d'suit' nou les paque à Terr'neuve.
Là i' dèshal'nt du mus qu'i' peuvent.
Et gagnent leux vies, et à leux r'tou
I' vos rapport'nt ocquo quiqu' sou.

Ov tout ch'là, nou n'me dira pon
Ch'est pus d'profit d'êt' vier garçon!

Mais ch'est les fill's! - chez jeunes drinettes,
I' leux faut tréjous tant d'atouettes!
I' venn'nt sans cess' vos tormenter,
Que nou-z'en est tout hors de sai
"Papa par chin - papa par là!
"Don'-mai chen-chin - donn'-mai chen-na!
"I' m' faut un' robe! - i m' faut des gants!"
Ou ben "j'ai besoin de ribans!"

Pour mai la tête m'y tiendrait pon!
J'aime mus ocquo êt' vier garçon!

De pus chen qu'il y a d' pière ocquo
Nou crains trejous qu'i n'faichent quiqu' dro! -
Il est ben vrai, chen qu'nou peut faire
Dès qu'i' sont d'âge à à s'en défaire
Ch'est d'les marier hors de la vaie
Sans perd' de temps, et pis après,
Nou-z'en est quitt' de tout souci,
Ch'est à leux hommes à en soigni!

Oui - mais - si nou n' les marie pon!
I' vaut mus rester vier garçon!

Les gens mariés sont ben à pliaindre!
Bon! j'ai laissi man feu s'èteindre.
Je n' gagn' ren de l'ètiboqui.
Le mus ch'est d' s'en allé s'couochi -
Ch'est trop bouonn' heur' - pourtant - je crai
Qu'au lieu d' chla j'prendrai man chapé,
Et irai siez l'bouon homme Elie,
Vaie si sont ocquo touos en vie!

Je m'ennyie, pour n'en menti pon!
Vla l'pièr, quand nou-z est vier garçon!

I' faut y aller; - j'verrai Nancy
Et j'airai un p'tit d'fonne of lii!
De vrai je song' trop à chutt' fille!
Aussin ch'est qu'oulle est si gentille!
Oulle a des yeux! - Mais si j'yallais
P'têtr' ben qu'les gens en dvis'raient.
- Je n'irai pon! - Djantr qu'i' fait fraid!
- Nou tremble ichin! - Eh ben j'irai!

Et après tout, ch'la n' m'empêch' pon
Si j'veurs, de rester vier garçon!

No comments: