Saturday 22 August 2015

Le Vier Garçon (1)

Né v'chîn l'texte d'aniet d'not' auteu du mais, Messire Robèrt Pipon Mathet (Laelius):

Here's today's text by our author of the month, Sir Robert Pipon Marett (Laelius):

Le Vier Garçon

Qu'i' sont heureux, les viers garçons.
I n'ont ni èfants ni maisons,
Ni femm's à leux badrer la tête.
Je dis pour mai, qu'i' faut êt' bête,
Quand nou-z est libre et sans souci,
De prendre une femm' pour vos plaigui.
Je ne l' f'rai pon! - nennin! - nennin!
Quand nou -z est ben, i' faut s'y tenin!

Non non! non non! je ne l'frai pon!
Je resterai bouan vier garçon :

Quand nou-z est comm' je sis à-ch'teu,
Assis à s'n aise auprès du feu,
Fumant sa pipe à san tout-seu':
Dites-mai! n'y fait y pon millieu',
Que d' avé matée endrait sai,
Une femme, ufutche à vos gronner!
Et d's èfants, par dessu' l'marchi.
A vos assommer de leux brit!

Oh! oui, oui, oui : qu'ou n' m'en pâl' pon,
Je sis et serai vier garçon!

Ch' n'est pas, quand quiqu'fais nou s'ennyie.
Un' femm' vos tiendrait compagnie;
Et si l' ma' vent vos empoigni,
I' n'y a qu'les femm's pour vos soigni.
Et qui sairait ioù en trouver
Un' belle et bouonn',. qui vos aim'rait,
Nou-z y pens'rait quiqu' petit: - mais,
Nou peut ben s'y brûler les daigts!

Le mus ch'est de n' s'en mêler pon!
Et d'rester tranquill vier garçon!

Car ben des femm's sont comm' not' catte! -
Tout s'pass' de charm' tant qu'nou la flatte,
Ou vent se frotter contre vous,
En miaunant, et fait patt' de v'lous,
Que tout d'abord en viyant ch'la,
Nou dirait qu'ou n'peut faire de ma',
Mais qu' non la prenne à la r'bours pé,
Ou sort ses griff's pour vos grimer.

Le pus seû', ch'est de n' s'y fier pon!
Pour mai je reste vier garçon!

(à siéthe)

No comments: