Wednesday 19 August 2015

Lé R'tou du Terre-Neuvi oprès san prumi viage (1)

Né v'chîn l'texte d'aniet d'not' auteu du mais, Messire Robèrt Pipon Mathet (Laelius):

Here's today's text by our author of the month, Sir Robert Pipon Marett (Laelius):


I.

LES PRÉPARATIFS.
Mais en es-tu bain seu, ma fille?
Not' John est-i don bain r'venu?
Tu dis qué nou l' a veu en ville,
I m'ètonn' qu'i n'sait déjà v'nu.
Et t' ont-i dit qui mînn' qu'il a?
Et a-t-i biaucoup crû, je n'sais?
Qui sait comm' est qu'i viv' par là!
Et pis il y fait si grand fraid.

Chla m'fait pensai - i faut l'y faire
Quiq' p'tit fricot, à chu garçon,
Car qu'est qui dirait dé sa mère?
I crairait qu'nou n's'en souci pon.
Et qu' est que ch's'ra, d'la soupe? J'crai
Qué ch'est la chos' qu'il eum'ra l'mus,
Chla l'rècauffra, car i fait fraid.
Ma Nenn'cy, frumm' j'ten prie chut hus!

Attrapp' don vît' iun des sauce-penne,
Verse zi d'liau - bon - un p'tit pus,
Assaiz - chla f'ra comm' chla - amène -
Mais ma Nenn' cy frumm' don chut hus!
Les sept vents venn'me quais su l'co;
J'appréhend' bain qué cet hivé
Mes roumaties' ne venn' ocquo
Comm' de couôtûm' mé tormenté.

A ch't'eu, prends iun de chés coutiaux
Et cope un miot de lard fumais;
Pas dé ch'ti là - iun d'z'aut morciaux,
Né l'vais-tu pon qu'est entammais.
Et pis va cherchi des navets
Pour qué j'en pell' et minch' deuz' trais;
I nos faudrait aitout du bouais;
Ioù diantre don sont les souffièts? .

Et ma Nenn'cy, je l'oubliais,
Comm' unn' bouonn' fille cheurs dans l' gardin
Vai si n'y a pon quiq' pourrêts,
S'y a du timbr' cuill' n'en un brin.
Et qu'est qu'nou l'y f'r'ait bain ocquo?
Ah je l'sais bain', unn' crêpp' ou deux......
I dait rester d'la fieur dans l'pot,
Ah oui, en v'chin et v'chin des oeus.

Et la bleu boll, ouès don qu' oull' est?
Ou dévrait êtr' là, sus l'drécheu
Et ioû dont sont toutt' les chuillè?
N'en trouvrai-j' pas pour batt' ches oeus?
Ah! à la fin!-Faut s'dèpêchi,
Qué tout sait prêt quand i vaindra.
Ah chu pouôr John, s'ra-ti don fi!
Car il a tréjous 'té d'licat.
(à siéthe)

No comments: