Saturday 1 August 2015

1961: La grande tchestchion d'vant l's Etats - The big question before the States (2)

Auprès les lapîns, Ph'lip vînt à la grande tchestchion:

After the rabbits, Ph'lip came to the big question:


(siette)
À ch'teu, Moussieu, la grande tchestchion ch'est, sans autchune doute, chein tchi s'arrivit dans l's Etats l'autre jour. J'voudrais pouver dithe franchement chein qu'j'en crais, mais, pour pûs d'une raison, ch'est impossiblye. Avec chonna j'ai tréjous comprînt qu'un atchûsé n'dait pas être condamné sans aver yeu une chance de se d'fendre. Nou-s-a entendu la pliainte du Sénateur Crill, du Sénateur Krichefski et l's autres qu'ont voulu résigner du comité spécial tch'avait 'té appointé pour aller à Londres pour conférer sûs un tchestchion de finance. Lé Cyril Lé Mèrquand et l'Sénateur Rumfitt sont atchusés d'aver 'tait en conférence avec la Trésor'rie drièthe lé dos d'lûs collègues et la "Post" a dit que si ch'est vrai i' méthident une ruse punition.

À ch'teu, Moussieu, je n'ai pas tréjous approuvé des actions de chais deux mêssieux, mais je n'ai jamais yeu occasion d'imaginer tch'i' n'sont pas touos les deux des hommes honnêtes et intègres. Et i' m'semblye que l'Peter Crill et l's autres éthaient deu attendre que l'Cyril Lé Mèrquand était dans l'Ile devant l'attatchi comme ils ont fait sans li donner une chance de se d'fendre.

La Merrienne m'a dit pûs d'une faie que j'tais simplye, et, Moussieu, ch'est p't'être vrai, mais j'ai tréjous aimé la justice, et je n'crais pas pour un moment que l'Cyril Lé Mèrquand et san collègue n'avaient pas une raison tchi lûs pathaissait bouonne pour lûs action. I' s'peut que quand veindra l'jour, la mâjorité des membres n'en approuv'thont pas, mais chein tchi n'faut pas oublier ch'est que y'a tréjous deux bords à une dispute, et que jusqu'ichîn j'n'en avons entendu que yun.

Y'a une chose tchi n'a rein à faithe avec chonna, et tchi nos a fait rithe, la Merrienne et mé. Ch'est l'histouaithe de chu prétendu Membre dé Parlement tchi vîn en Jêrri pour un jour ou deux, tchi dit un tas d'mensonges et tchi r'chu djais louis d'un journaliste angliais pour y'en aver dit ocquo pûs. Je n'crais pas que la gâzette tch'avait envié un r'présentant en Jêrri pour aver une conférence avec chu Membre dé Parlement fut trop content quand il entendit la véthité. La Merrienne, tch'a dé bein drôles d'idées tchiquefais, est d'opinion que chu menteux-là dév'thait aver une médaille pour s'n affront. Ou voudrait à ch'teu que j'm'en îthais en Angliétêrre avec man toppeur comme un Sénateur des Etats de l'Ile de Jêrri, et oulle est seuze qu'avec ma capacité pour dithe chein tchi n'est pas la véthité, je trouv'thais tchique gâzette bête assez pour me donner pas djais louis, mais au mains chent. Mais mé, Moussieu, j'si convaintchu que je s'sais arrété par la police et renvié en Jêrri pas avec chent louis, mais avec un raide cô-d'pid ou savez bein iou.

(à siéthe)

No comments: