Saturday 24 July 2010

L's Almonnas - Almanacs


Publyicâtions Jèrriaises 2
Chèrgi preunmiéthement
par Man vyi
Un progranme întèrrêssant sus BBC Radio 4 entouor l'histouaithe d's almonnas: "Almanacs: The Oldest Guides to Everything" (r'êcoutez ichîn). En Jèrri, l's almonnas 'taient bein împortants pouor l'înformâtion, coumme dé raîson, mais pouor la littéthatuthe Jèrriaise étout. J'avons tchilyi tchiques buts d'poésie entouor l's almonnas, et bein seux, hardi des textes sus les Pages Jèrriaises ont 'té r'êcrits dé d'dans des vièrs almonnas.

An interesting programme on BBC Radio Four (available to listen again) has inspired a trawl for literary mentions of almanacs in Jersey. The almanacs were very important as a published outlet for Jèrriais literature.

L'Almanach de la Vielle Chronique

Y l'ont fait extra grand chute fais,
Yia un tas de chose à yièthe dans tuos les mais,
Nou za l'adresse de ses vaizeins,
De ses pathens et d'sez ammeins
En eun mot chést eun livre manifique
Que l'Almanach d'la Vielle Chronique.


Qu'ch'est qu'mode!!!

Quand ou trouvez l'mot acres en liêsant de l'anglais,
Combien est qu'ch'est d'vrégies? Tchi livre est-qu'i vos dit?
Et vos doune les caltchuls dé Moussieu Messervy,
Avec toutes difféthences dans les m'suthes et les poèds?
L'heure de la haute mathée - si qu'mode pour nos pêcheurs,
Ov tchiques vers dé Jersiais par diffethents auteurs?
N'êche pon l'Almanâ dé la “Nouvelle Chronique!”


Marchandise bain vantée

Avous veu l'Almanâ d'la Nouvelle
Avec sa couvertuthe si belle?
Avous veu Moussieu l'Bailli Vernon?
Et l'Gouverneux? Et l'Doyen, don?


Unn' Prédiction

“Paraîtra sous peu”... ch'est pourtant un r've'nant,
Mais y'ieun d'la bouann' sorte, tchi n'est pon gênant –
N'en ay'iz pon dé peux – attendez qué j'm'explique
Jé pâsle dé “L'Almanach d'la Nouvelle Chronique.”


Un Acrostiche

En cherchant l'Almanach - tout y'iest explitchi
Dans les calchuls du Juré-Justici' .


Un Sourd et Muet qui pâsle

J'étais tant aimé, y m'portaient dans lus mains,
Dans la tchuiezeine, les salons, jamais j'man sis piaîns.
Quand y voulaient sçavé pour la leunne ou l'soleit,
J'lus disaient quand yieun ou l'aoutre se l'vait et s'kouochet.


Notre Viage au North Pole

A nous la glouaithe! Vive Jêrri! A bas l'Améthique!
J'nos mîmes à faithe un creux ov' une palètte,
Et parmi bain d'autres choses, l'Almanach d'la Chronique
Est pliaichi là dans une tinne à galètte.


Les désappointements

Je direai qu'a toute règle y'i à unn' exception:-
"Dé la Nouvelle Chronique, achatez l'Almanach,"
Et jé gage qué pour vous ché né s'ra pon un cas
Dé désappointement!"

No comments: