Saturday 8 March 2014

La Journée Întèrnâtionnale des Femmes - International Women's Day

Lé 8 d'Mar est la Journée Întèrnâtionnale des Femmes.
8 March is International Women's Day.

Oulle êtudyi les difféthentes clauses qu'avaient rapport à la femme, et ou disait comme chenna, "Je n'ai pas bésoin d'aller m'faithe inscrithe par le Counaîtablye, mé, comme les femmes mathiées sont obligies d'faithe, je sis propriêtaithe fonciêthe, et au mobilyi ettou, dans man propre nom!

J'ai vouaix dans l's assembliées d'pâraisse, sapresti! Et j'peux voter à toutes les êlections!

Hélène était enchantée de l'importance et du prestige que la nouvelle louai li avait donné.

"Ah!" qu'ou m'raîponni, "ch'est annièt l'grand jour! Ch'est annièt que Moussieu l'Bailli et Messieux les Juges s'en vont une feis pour toutes, nos donner nos drouaits. Ch'est annièt que l'Connaîtablye Piné s'en va être confondu, et qu'i' s'en va apprendre sa leçon, que nou n'peut pas s'motchi des femmes comme nou faisit l'temps passé! Ch'est annièt que Caroline Trachy s'en va erchever les pus humblyes apologies de la part des Membres d'la Cour, et que l'Bailli s'en va li dithe qu'il a grand r'gret qu'ou n'fut pas êlue à la dernièthe êlection, mais qu'oulle a parfaitement l'drouait de s'porter candidat, et i' s'en va li souhaiter bouanne chance à la nouvelle élection qu'i' s'en va ordonner, et pis Moussieu Piné s'en va en r'tenin, li avec touos les frais, le dêdommagement et toute la pêque!"

J'avais liu dans votre gâzette qu'une femme dans l's Etats s'sait eune bouonne chose. Y pathait qu'ous en approuvez. Eh ben, j'ai réfliéchi là-d'sûs, et j's'y v'nue à pensé que chen tchi lûs faut ch'est eune femme comme mé.

I' s'en pâsse de pùs d'une sorte en Jérri chais jours, mais rein d'si drôle comme la nouvelle qu'à Saint Louothains une femme s'en va contestée l'élection pour Députés.

J'n'ai pas l'pliaisi d'la connaitre, ni la Merrienne ni-n'tout, mais, comme ou l'savez, Saint Louothains a tréjous 'té sa favorite pâraisse, et ou voudrait pôser tchiques tchestchions à chutte femme tch'a yeu l'couothage de s'mettre sûs les rangs.

J'soummes occouo bein ichin, pourtant,
Et j'devthion être ercounnaissants
Qu'les femmes sus tchi qu'nou trouve à r'dithe
Ne faichent que chein que j'veins d'êcrithe
Et n'âillent pon jusqu'au même dégrè
De mauvaitchi, et de niaisetè
Qu'les femmes Angliaiches, qui s'imaginent
D'aboundonner lus pouorre tchuisine
Pour aller couorre de touos les bords
Jour après jour s'egdachi l'corps
Dans des batailles ov la police
Pliéthe que "sham fight" dans la milice!
I' s'promènent par Londres en mouochiaux
Armèes d'parasols et d'martchiaux
I bûchent les f'nêtres des boutiques
- Pliéthe que la sienne de la Chronique -
Et dès qui l's'ont minses en minchons
D'mandent à visiter les prisons.
Bein souvent dans les boêtes à lettres
De vièrs min'nièt i s'en vont mettre
Une pottèe d'colle, ou bein du mi -
Eche là des faits, dites mé un p'tit?

Elie va baithe du thée siez une Suffragette
Mais, criyiz-mé, mes chiers lecteurs, tout chein qu'une femme peut dithe dans autchune autre circonstance n'est coumme rein et n'méthite pas même que nouz'y pense quand ou s'met à pâler SUFFRAGE, SUFFRAGETTES et SUFFRAGISME! L'expression d'moulin-à-clientchet n'lus fait pas justice! Ch'est coumme le dou't des Grands Vaux oprès siez s'maines de pl'yie; coumme une êcl'yuse de moulin qu'nou laiss'sait courre tout d'un coup; coumme la mer à la Pulente par un fort vent d'Seur-Vouest dans un jour de grande mathèe d'Mars.

Ma couôsine, qu'est maline coumme une pie, attendi que j'fusse assis d'vant que d'qu'menchi à m'laver l's'ouothelles de san sujet. Ou n'l'entammi pas devant être suthe que je n'pouvais pon m'sauver hors d'la vaie. Sans faithe la mine de rein, ou' me d'mandi d'abord combein d'nos Juges qu'étaient mathiès! et si ch'tait vrai que l'Juge Vaudin avait dit un jour devant quatorze personnes, à la Nouvelle Chronique, que quand i v'yageait en Russie, il avait veu des dames de l'aristocratie fumer des cigarettes et qui n'viyait pon pour tchi lus en faithe de r'proches et qu'la police angliaiche f'thait tout aussi bein d'laissi Miss Spankhurt en r'pos coumme de la pourchasser par tout l'pays parce qu'oul avait env'yé une poignie d'gravi à la f'n'être d'la lav'thie à Mess Will Crooks ou à tchic autre membre du Gouvernement.

Toutes chès femmes là, ch'est des têtes cratchies, Miss Lonore, que s'fit Moussieu Samuel ; et l'Gouvernement n'sait pon coumment s'y prendre pour les faithe porté r'pos! Ou pâslez d'les mettre en prison! Mais nou l's y met ! Mais sitot enfreummées, les bitches r'fusent de mangi ! Nous a bieau les mettre du fricot d'vant yeux : d'la soupe, d'la steak, du maq'thé, d'la caboche, du podin-d'riz ! les hardelles n'touchent a rin, et s'laissent enhanné la faim putot que d'manji! L'Gouvernement a èsprouvé a lus engardjichounné d'la bouollie eunne illiéte, mais les suffragettes freumment lus bouoches, coud'pisent les docteurs, et donnent des talmouzes ès gardjiennes et èscopissent dans la fache de tout l'monde - n'y'a pas moyen d'lus faithe prendre de neurtuthe. Pour ne pas les vaie mouothi en prison, l'gouvernement les laisse couore au bu de quat' ou chinq jours - et i' se r'mettent a buchi tout coumme devant.

No comments: