Monday 10 March 2014

Les Femmes (2)

L'adgèvement d'un texte par George d'La Forge dé 1980:

The concluding part of a George F. Le Feuvre piece from 1980:
Eune pèrsonne mé dît l'aut' jour, "Est'ch' vrai qu't'as té veuvi souoxante-tch'ieune ans, ou es-tu à nouos conter d'tes sornettes d'Améthique? Ch'n'est pon naturel pour un homme d'êt' si longtemps d'vant s'èrmathier quand il a pèrdu sa femme!"

"Pourtant," j'lî dis, "Ch'est bein vrai. Ma femme mouothit en mar, 1919, ch'est en tchi cartchule ch'la pour té-même."

"Mais, mais, mais!", ou m'dît, "absolûment, ch'est qu'tu n'en as pon voulu ieune, don!"

"Si-fait!", j'lî. "J'ai r'gardé pour ieune bein des fais!"

"Ch'tait auve les ièrs freunmés, don!", ou m'dît.

"Véthe!", s'fît man fréthe Frainque, tch'était auve mé. "Lé George a prînt bouan soin dé s'êcarter d'autcheune femme quand i' s'est apèrchu qu'oulle avait l'yi sus li, lé malîn ouaîsé!"

"Oh mais, Fraînque!", j'lî dis. "Tu sai bein qué ch'n'est pon vrai, chein qu'tu'es à dithe. J'ai tréjous eune bouanne estchuse pour m'êcarter au bésoin. Ch'est qué dans cèrtains cas jé n'mé sis pon considéthé bouan assez, ou tchiquefais trop vyi, pour la femme dé tchi j'm'êcartais."

"Tchi niolîn!", s'fît Fraînque. "Ch'est qu'tu'as peux d'êt' attrapé. Y'avait chette-la qu'tu fus avec en Australie pour trais mais d'temps. Tu lî faîsais la carre jusqu'à la séthée qu'ou t'dît qu'oulle aimethait hardi d'meuther en Améthique. T'eus eune fichue peux chutte fais-là et tu t'en fus à La Nouvelle Zélande lé lendemain!"

"Mais tu sai bein qu'j'avais r'chu eune învitâtion d'aller vaie Clem Rondé à Auckland," j'dis à Fraînque, "et que ch'tait pour ch'la qué j'm'en fus à La Nouvelle Zélande!"

"Bah!", fît l'aut' pèrsonne, "Né nouos conte pon un tas d'aut' estchuses pour aver resté veuvi. J'savons bein, Fraînque et mé, qu'tu'as eune fichue peux d'êt' gaffé par tchique hardelle!"

"Nou-fait dgia!", j'lî dis, "ch'est rêellement viyant qu'j'aime tant les femmes, et qu'j'ai un grand respé et eune grande admithâtion pour ieux, qué j'n'ai pon voulu en faithe ieune malheûtheuse par sé joindre auve mé dans l'sacrément du Saint Mathiage, comme nouos l'dit la Litourgie."

"B..... d'menteux!", s'fît l'Fraînque, à la pliaiche dé m'supporter!

George d'La Forge

No comments: