Tuesday 15 February 2011

Sir Arthur de la Mare (1914-1995)

Messire Èrthu d'la Mathe fut né aniet en 1914.
Sir Arthur de la Mare was born on this day in 1914.

Eun Incident Diplomatique
Et ch'tait chutte séthée-là qué j'érchus lé miyeu coumplyiment qué j'aie jamais érchu. L'Ambassadeu Sovietique mé prînt la main et m'dit, dans sén anglais qu'i'n'pâlait pas trop bein: 'Excellence, ou' n'êtes pas diplomate, ous êtes vrai moussieu'. Bah, bah,' j'li dis, jé n'sis pas vrai moussieu, jé n'sis qu'eun fèrmi, et coumme ou' savez (car il avait 'tait Député Ministre dé l'Agritchultuthe en Russie dans son temps) les fèrmiérs né sount pas si achocres qué les diplomates.'

La Litcheu du Jour de Naîssance
'Maitre,' ou m'répounnit. 'Ou savez bein qu' l'Attaché Militaithe allemand reste eune siezème de maisouns ava la route.

'Nous, les Japounnais, ne pouvouns pas l'souffri et sa servante, qu'est ma parchounnièthe, le déteste. J'sis allée la vaie lis d'mander s'ou'pouvait m'dounner la bouaissoun qu'i' vos fallait.

'Mais certainement,' ou' m'dit. 'Il est hors a tchique réceptioun à s'n ambassade mais j'ai la clié à son cabinet d'litcheu, prends en autant qu'tu veurs; il en a tant qu'i'n'la manquera pas.'

'Et d'même,' countinuit Kano San, 'ou' n'pouvez pas l'érpayi car, si je n'me troumpes pas, vot' pays est en dgèrre countre l'Allemangne, et si ou l'érpayaîtes ou's'raient à traffitchi avec l'enn'mi et ch'est countre la louai et d'même, ou viyies, ou' n'pouvez rein y faithe.'

Les Japounnais
Quand il' entenditent les nouvelles les v'là, toute la dgainge, eune chinquantaine ou pus, à marchi, en rangs militaithes, envers nous, avec lus drapeaux et l'dgaible à quatre en heurlant: 'A bas la Grande Brétagne'. Nous, jén pouaimes pas nos sauver, même bouogi, car not' esseu dé d'vant 'tait attrapé entre la route et la pente. J'nos entre ergardîmes, craignant qu'nos jours 'tait finis. Les 'jeunes patriotes' sé rangitent alentou d'nous et n'faisaient pas belle meine. Lus chef vient nos d'mander si j'taîmes Britaniques. Bein seux, j'dîmes qué oui, car malgré l'dangi je n'taîmes pas à même de nier not' nationalité. Mais dès chu moment-là chein tchi s'dêrouallit fut bein différent de chein que j'avaimes craint. Le chef des Japounnais dounne eun ordre et trais ou quatre de sa brigade couathent d'aut bord d'la route, arrachent eun jeune sapin qui craissait là, l'fouare dsous not'esseu dé d'vant, le lèvent et nos r'mett'sus la route. Après s'être asseuthés que la vétuthe n'avait souffert de doumage et marchait coumme i'faut i,s rangitent alentou d'nous en heurlant: pas 'A bas la Grande Bretagne' mais 'Eikoju banzai' - que la Grande Bretagne prospèthe chent milles ans.

L'Ambassadeu n'manque pas d'toupet
Quand j'tais en travas le poste que j'voulais hardi aver ch'tait d'etre noummé Ambassadeu au Japoun, et j'avais toute raisoun d'craithe que j'allais l'aver. Mes superieurs au Foreign Office m'l'avaient promînt, et quand l'ambassadeu qui 'tait au Japoun veint à Loundres sus tchique affaithe i'm'dit que quand il allait en értraite en 1967 ch'tait me qui l'suivrais à Tokio. Mais malheureusement li et sa femme, touas les deux, fûtent prîns malade là-bas et il eut à s'er tither presqu' deux ans d'vant qu'il éthait deu'. V'la tchi changit l's affaithes et les renvèrtchit coumplyétement.

No comments: