Monday 22 September 2014

Janvi, 1917 (1)

Ch'est l'mais d'Septembre 2014, mais né v'chîn la preunmié partie d'eune poésie d'Elie du mais d'Janvyi 1917 (à r'mèrtchi: l'usage comapathativement tardi d'alexandrîns cliâssiques):

Not very seasonal perhaps, but here's the first part of Elie's observations on January 1917 (of note: the comparatively late usage of a classical alexandrine metre, which is not typical of Elie's verse):


Janvi, 1917
Je r'garde par ma f'nêtre et ne f'chin chein qué j'vai
Sus les c'mins duèrs et secs, y'où qu'i' n'y'a pus d'pité.
Des hoummes qu'ont l'air prêssis, qui couothent et qui grenottent
Faisant sus les pavés sounner l'talon d'lus bottes;
Qui toussent et qu'êtèrnuent, le nez dans un mouochet,
Et qu'ont, jusqu'à lus ièrs, enfoncè lus bounnet;
Qu'ont deux fais l'tou d'lus co' la pus grosses des cravates
Sus tchi que d'vant sortir, ils ont peu mettre la patte,
Qu'ont coulè lus câsaque de gros drap ou d'molleton,
Qu'ont deux c'minses et deux vestes, et qui n'se dêrangent pon
S'ils ont l'air attintès coumme un pêtcheux d'Terreneuve,
Pourvu qu'i' piessent rester aussi cauds coumme i peuvent,
Qu'ont tous, sans exception - je l'dis parce que je l'sai' -
Fait counnaissance intime ov l'ouaisé à rouoge bé!

(à siéthe)

No comments: