Saturday 6 February 2016

Journée Nâtionnale des Bibliothèques - National Libraries Day

Pouor la seûtheté et l'confort des gens, né v'la chein tch'est intèrdit ichîn...

Quand j'sis au Ménage auve ma bibliothèque d'amain, j'ai tréjous l'nez dans les livres, comme mé disaient Papa et Manman quand j'allais à l'êcole, et j'y'trouve un tas d'choses intérêssantes au sujet du temps passé.

Il avait yeu l'habitude de pâsser une heuthe ou d'même dans la Bibliothèque Publique mais lé pouôre homme né pouvait pas lièthe sinon en haut, et don, un bouon jour, i' fut nôtifié que lé silence étant nécessaithe, la Bibliothèque li s'sait bârré s'i' n'pouvait pas s'taithe. J'crais tch'il êprouvit, mais sans succés, et i' n'y r'fut pas.

L'autr' jour, quand j'tais pour une demi-yeuthe
A liéthe à la Bibliothèque Publique,
A deux-treis pas d'là yoù que d'meuthe
Maîtr' William Bisson d'la Chronique,
J'appréchi d'la f'nêtre pour vaie mus
Un livre que j'tais à déchiffrer,
Et qu'avait d'vièr chent ans ou pus,
Aussi près que j'peux m'en rappeler.

Opprès chenna i' se l'vi brusquement et s'en fu à sa bibliothèque ergarder pour un livre. Il en d'valli iun qu'était tout couvert de ponsi, car évidemment i' n'servait pas touos les jours. I' s'appelait "Ornithological Freaks."

Opprès l'aver fielloté pour une volée, i' le r'mins à sa pliaiche et en prins un autre, "Les oiseaux de Jersey, par Merleblanc."

I' fallait qu'i' trouvisse chein qu'i' cherchait, car i' l'laisse aouvert sus san "desk" et pis i' prins un volume du "Code des Lois" et s'mins à compather des passages de dans les deux livres.

À banon dans la bibliothèque
nou gruge des pages, nou gouôte des mots;
nou pâsse en paîssant par la brècque
pouor brinnoter dans ches bieaux clios.

Je dis alors à chu moussieu-là que je n'y tenais pas du tout à sa proposition, mais je lis donni ma pathole de Caouain qué, sans doute, si en faisant mes promenades je trouvais tchique individu à copper le câblye télégraphique, à endommagi les wiyeurs du téléphone ou à pliaichi un lopin de dynamite en d'sous la Bibliothèque ou d'la Musée Jêrriaise, je me f'thais un d'vé d'aller tout-d'suite en averti les autorités compétentes, à seule fin que l'coupable es'sait amené d'vant la Justice pour rêpondre pour ses mêfaits. I' pathu assez content de chute promesse-là et en me r'merciant bein sincéthement, i' s'en allit.

No comments: