Saturday, 18 January 2014

1914: "le grand sabre au kaiser" (4)

Lé Caouain finnit ch't' articl'ye auve la nouvelle qu'Edmond D'latchaine, rédacteu d'la Chronique de Jersey, s'en fut à la dgèrre dans l'Armée Française. Y'avait des Jèrriais tchi combattîdrent dans les forches militaithes Britanniques, Françaises et Cannadgiennes (et sans doute dans d'aut's armées étout). L'Sieur D'latchaine êcrivit des rapports en Français entouor la vie militaithe. I' r'vînt en Jèrri auprès la dgèrre et d'vînt rédacteu des Chroniques de Jersey.

GW de Carteret finished this article with the news that the editor of the newspaper had gone off to serve in the ranks of the French army (as many Jerseymen did). Edmond Delaquaine wrote back with accounts in French of military life. He returned to Jersey after the war to take up the editorship of Les Chroniques de Jersey.

(siette et fîn)
Ah ça, gârçons j'ai une assey triste nouvelle à vos apprendre.

Le Chef sorti l'île hier matin pour s'en aller à la djerre!

Je n'veurs pas qu'ou pensiey que j'sis un hypocrite, et que j'sis à faithe la mîne de m'lamenter à cause qu'il est hors, car je vos asseuthe que la peine que j'en êprouve au moment actuel est bain réele.

Je sais bain que j'n'avons pas 'tai tréjous d'accord, et que dans chute colonne ichin je l'ai souvent crititchie et je vos ai fait part des disputes que j'avons ieu ensemblye, mais dans la situation grave dans tchu que j'nos trouvons, étant en djerre contre un ennemin commun, touos les p'tits difféthents personnels dévent être laissis d'côté.

Le Chef sait tch'est qu'sont mes sentiments envers li et i' sait ettou que de toutes les mains qu'ont serré la sienne au moment d'au départ, i' n'y en avait pas iunne de pus sincèthe que la patte du pouore caouain. Le moment de sépathation dait être bain cruel, pour li aussi bain que pour sa famile, et j'espèthe qu'i me s'sa permins d'offri ma pus profonde sympathie à Madame sa mèthe, à sa charmante p'tite femme et à san chier p'tit gârçon, et de les prier de prendre couothage.

La s'pathation ne s'sa pas longue et dans bain p'tit d'temps je verrons not'e Chef ervénin, couvert d'honneur et glouaithe et dans l'heutheuse et ordgilleuse position d'un homme qu'a fait san d'vé.

Caouain
Chronique de Jersey 8/8/1914

No comments: