Tuesday 14 January 2014

1914: "le grand sabre au kaiser" (1)

Acouo un texte du mais d'Août 1914 d'la plieunme du Caouain - lé "r'gard satirique" au c'menchement d'la Preunmié Dgèrre Mondiale:

Here's some more writing from the beginning of the First World War by GW de Carteret:

Le vier caouain, le sien qui vint dans chu monde de minzèthe pour baillyi d'sa bec à tort et à travers, qui pitchait l'amour-propre de tchiqu'uns et qui souol'vait la colèthe des court de pé, chu vier caouain s'en va et bein seux s'i peut picoter tchique saoucisses allemandes, i' f'tha un fricot comme i' n'en a jamais d'sa vie ieu. Si seulement il avait la forche de prendre le grand sabre au kaiser et de l'obligi à l'envier au musée de la Société Jersiaise, j'vos asseuthe que v'là qui s'sait fait dans un clin dyi.

Chu boustre de caouain, qu'était une bein vilaine bête pour tchiqu'uns, chu caouain-là enviait ses êcrits au haut du Vier Marchi pour faithe rithe et amuser touos les siens qui lièsent san gniollin, mais tchiquefeis i' rapp'lait de chu vier dicton français:

"Loué par ceux-ci, blâmé par ceux-là, me moquant des sots, bravant les méchants, je me presse de rire de tout... de peur d'être obligé d'en pleurer."

S'en va-t-i' être tithé chutte feis? Pas par des Jêrriais, bein seux, mais si nou l'i baille une chance de happer l'empereur d'Allemagne, i' n'y-a pas d'doute qu'il en rapportetha tchique brédelle comme souvenir pour Jêrri, pour le p'tit pays iou qui laisse Marie Hibou et sa couée et iou que l'vier caouain es'sa rempliaichi par l'aînè de ses p'tits, car le bouanhomme hors, iun d'ses mousses se chèrgétha de raconter tout l'gniollin qui fait rithe et que tchiqu'uns n'voudraient pas veis sus la gâzette.

Eh bein, garçons, ch'est à bétôt... à meins que j'ne s'sais tithé!

Caouain
Chronique de Jersey 8/8/1914

(à siéthe)

No comments: