Sunday 4 May 2014

Naûfragis! - Shipwrecked! (1)

Lé Show des Batchieaux est en allant en Jèrri et né v'chîn la preunmié partie d'eune histouaithe par George d'La Forge publiée l'15/11/1947:

With the Jersey Boat Show on this weekend, here's the first part of a George F. Le Feuvre tale:
Bein des fais, en vouos pâlant d'man Papa, j'vouos avais dit tch'il avait té naufragi sans l'temps tch'i' navidgeait. J'l'avais ouï en pâler quand j'tais mousse, mais j'mé r'souvenais pas trop bein d'l'histouaithe, - ch'n'est pas êtonnant, var l'y'à quâsi chînquante ans d'pis que j'l'avais ouïe. M'n'onclye Winter de Dgèrnésy, tch'a septante-chînq ans et une fichue bouanne mémouaithe, m'l'a racontit l'aut' jour.

Papa té à Terreneuve. L'y'avait un neu navithe, (eune Brigantine), tchi v'nait d'ête bâti. Les Bourgeais voulaient l'envyier en Jèrri, chèrgi d'paisson, mais n'y'avait pas d'Captaine par les c'mîns a chu moment-là. Enfîn, Charles Le Cornu d'la Villaise, t'chavait té contremaître pour la compagnie dans l'temps, dit ès Bourgeais tch'i' pouvait navidgi l'baté en Jèrri, et i' fut mîns à bord comme Captaine pour le viage.

I' taient chinq à bord. J'me r'souveins pas d'aver ouï touos lus noms, mais j'sais bein qu'y'avait un Douard Huelin, tch'était v'nu d'Nièrmont, et tch'était un vièr amîn à Papa, parmi yeux. Ch'tait li qu'agissait comme contremaître.

Quand ils avaient té quatre ou chînq jours en mé i' vînt eune tempête, et i' faithait un temps péthisablye, le vent heurlait, et la mé tait comme des montagnes. Jamais Papa n'avait veu d'ité temps, et pourtant il avait navidgi pour d's'années. Le vent tait si fort que toutes es velles taient trillies à m'suthe tch'il êprouvaient à les mettres à haut. Ch'là duthit pour deux'trais jours, et l'navithe, tch'avait à couorre dévant l'vent, fut poussé hors de sa course. Eune niet, i' criyaient que l'vent allait molli, mais i' s'mint à venter acouo piéthe que jamais, et Papa et Douard Huelîn, tch'étaient sus l'pont, pensaient qu'le navithe tait en dangi d'couler. I' n'pouvaient pas lî garder l'nez dans l'vent et i' rouollait d'un côté à l'autre comme un bouchon, et chaque fait qu'les louaimes bûchaient par dessus, i' craignaient tch'i' n'sé r'levethait jamais.

(à siéthe)

No comments: