Friday 9 December 2016

John Glenn

Friendship 7 (big)John Glenn, preunmié astronaute Améthitchain à faithe lé tou du monde en orbite, a mouothi. Né v'chîn chein qu'Mêrrienne en pensit en 1962:

John Glenn, first American to orbit the Earth, has died. Here's Mêrrienne's take on his achievement from 1962:
J'ai yeu yunne des pûs drôles d'expéthiences d'ma vie chutte semaine, mais d'vant qu'menchi à vos la raconter j'voudrais vos rapporter la conversation que j'eûmes, la Merrienne et mé, en dêjeunant hièr matin.

Ou qu'menchi par mé dithe qu'oulle 'té lâssée d'entendre de chu Colonel Glenn sûs l'radio. “Après tout”, ou s'fit, “tchèsqu'il a fait de si merveilleux qu'les Russes n'avaient pas fait d'vant li?”

“Il a fait l'tour du monde trais fais dans sa machine,” j'li dis, “sans aver arrêté une seule fais et il est r'venu sain et sauf.”

“Epis?” ou d'mandit. “Par chein qu'les gâzettes en ont dit il avait 'té trais ans à s'prépather et sa fichue machine étout. Mais chein que j'voudrais saver ch'est tchi bein qu'il a fait en circhulant, auve l'aide de ses instruments trais fais?”.

“Ch'n'est qu'un qu'menchment”, j'li dis, car les Améthitchains ont idée d'aver deux hommes dans la machine la préchaine fais, et i'sont prèsque seux qu'à quatre ans d'ichin i' pouôrront arriver jusqu'à la lune”.

“Ouèsque i' n'y a autchune vie et ouèsque rein n'peut craitre”, ou dit “Bieau prospect, ma fe! Mais d'vant aller pûs lyien, Ph'lip je n'crais pas pour un moment que j'vivons sûs un globe, car si ch'tait vrai et qu'nou pâssait à travers l'air à une pathelle velocité nou n'pouôrrait jamais sé t'nin d'but. Nouffé quant à mé, j'si de l'opinion du moussieu tchi pâslit sûs l'radio hièr au sé, disant que la têrre était pliatte. Il ajouôtit que y'avait une mâsse dé monde qu'en 'tait aussi seux comme li, et si j'pouvais l'vaie j'li dithais bein vite que j'en si yunne. Mais apart de chonna, estche-tchi n'y a pas assez à nos otchuper sûs la têrre d'nos jours sans nos badrer de chein tchi y'a sûs la lune? Sans doute le Colonel Glenn a fait chein tch'i' d'vait faithe mais chonna s'en ya-t'i' réconciller nos fermiers et les marchands, ou empêchi l's Etats d'continuer à faithe des bêtises?”

No comments: